آزمون زبان TestDaf

تست داف

تست داف
TestDaf یک آزمون استاندارد سازی شده زبان آلماني براي سنجش سطح زبان داوطلبان خارج از آلمان است كه قصد تحصيل در آلمان و يا نياز به ارائه مدركي دال بر تسلط به زبان آلماني را دارند. مدرک این آزمون به طور نامحدود معتبر است. مورد تایید تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی آلمان می‌باشد و ارزیابی دقیقی از مهارت‌های زبانی شما ارائه می‌دهد.

شعار موسسه تست داف این است که “آزمون TestDaf نه تنها عادلانه است، بلکه قابل اطمینان نیز می‌باشد”. عدالت و کیفیت از اصول و خط مشی موسسه تست داف می‌باشد.
نوع برگزاری آزمون بنا بر نیازهای شما تطبیق داده می‌شود.
اين آزمون به صورت متمركز در مركز انستيتو تست داف واقع در شهر هاگن آلمان طراحي، تصحيح و در ۸۰ كشور جهان بطور هم زمان در مراكز رسمي و مجاز براي اين آزمون برگزار مي‌گردد. تمامي شركت‌كنندگان در اين آزمون به سؤالات يكسان پاسخ مي‌دهند كه اين پاسخ‌ها توسط افراد دوره ديده مورد ارزشيابي و تصحيح قرار مي گيرد.
ساختار و فرمت آزمون
آزمون تست داف مختص متقاضیان تحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاهی می‌باشد؛ بنابراین مهارت‌های موردنیاز زبان آلمانی برای تحصیل با مطالب علمی و مسائل مربوط به دانشگاه را در ۳ ساعت و ده دقیقه و در بخش‌های درک مطلب، شنیداری، شفاهی و نوشتاری می‌آزماید.
درک مطلب
در این بخش متقاضیان شرکت در آزمون می‌بایست توانایی درک متون علمی و دانشگاهی را داشته باشند. همچنین باید بتواند متون کوتاه مربوط به زندگی روزمره دانشگاهی را بخواهد و تناسب صحیح با اظهارات عنوان شده را پیدا کند. علاوه بر آن شما باید توانایی درک متون بلند با مضامین علمی را داشته باشید و قادر باشید به سوالات مربوط به جزئیات آن پاسخ دهید. مطالب این بخش شامل ۳ متن برگرفته از مقالات، روزنامه‌ها، مجلات و ژورنال‌های علمی با درجه سختی متفاوت است.
بخش شنیداری
در این بخش افراد شرکت‌کننده در آزمون باید بتوانند در۴۰دقیقه از میان سه فایلی که پخش می‌شود، متوجه صحبت‌هایی که در مورد مطالب علمی و تحصیلات عالی می‌شود، درک کنند. این متون شامل گفت و گوهای کوتاه، مصاحبه و سخنرانی می‌شود. شما باید قادر به فهم بافت کلی و داده‌های حائز اهمیت متون بلند گفتاری باشید و به پرسش‌های مربوط به آن پاسخ دهید.
بخش نوشتاری
در بخش نوشتار، آزمون‌دهندگان باید بتوانند در ۶۰ دقیقه متن منسجم با ترکیب مشخص در مورد موضوعی خاص را داشته باشید. بتوانید اطلاعات یک نمودار آماری را استخراج و محتوی آن را جمع‌بندی کنید، قیاس‌هایی را به نمایش بگذارید و و دیدگاه خود را با ذکر دلیل بیان نمایید. همچنین آمار و گزارشی که به صورت نمودار، شکل و جدول در آغاز نوشته آورده شده است را تحلیل و توصیف کرده و در خصوص ارتباط میان نمودارها و سوالات پرسیده شده نظرات خود را بیان کنید.
بخش شفاهی
در این بخش داوطلبان آزمون باید بتوانند در۳۵دقیقه به ۷ سوال درمورد ارتباط میان وضعیت‌های دانشگاهی،دیدگاه‌های خود در مورد سمینار و مسائل علمی، توصیف نمودار و جداول، انجام مکالمات با سایر دانشجویان و ارائه توضیحات در مورد مسائل صحبت کنند.
نتايج آزمون به سطحهاي زير دسته بندي مي شود:
سطح تست داف ۵ (TDN 5)
سطح تست داف ۴ (TDN 4)
سطح تست داف ۳ (TDN 3)
اين دسته بندي معادل سطح B 2.1 تا C.1.2 مربوط به چهارچوب مشترك تعيين شده براي زبان هاي شوراي اروپا است.
سطح موردنیاز برای ورود به دانشگاه
دانشگاه‌های مختلف ممکن است قوانین و مقررات خاص خود را برای حداقل سطح قابل‌پذیرش در نظر داشته باشند؛ ولی به‌طورکلی داشتن گواهی‌نامه مدرک سطح ۴ برای اخذ پذیرش بیشتر دانشگاه‌ها کافیست. صرفا جهت تحصیل در معدود رشته های دوره کارشناسی ارشد نیاز به کسب سطحی بالاتر از معمول دارید.
از پیش‌نیازهای شرکت در این آزمون آشنایی مطلوب با زبان آلمانی است. ممکن است برخی مراکز کمتر از سطح ۴ را نیز قبول کرده و برخی دیگر شرط ورود خود را سطح ۵ در نظر داشته باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی از جزئیات قوانین دانشگاه موردنظر اطلاع داشته باشید.
مزایا
کارنامه آزمون برای تمامی مراکز علمی و دانشگاهی معتبر بوده و دارای اعتبار نامحدود است.
درصورتی‌که موفق به اخذ سطح موردنظر نشدید، امکان شرکت در آزمون به‌صورت نامحدود وجود دارد.
آزمون دهندگان می‌توانند نمونه سؤالات آزمون‌های قبلی را در سایت آلمانی تست‌داف مشاهده کرده و آمادگی بیشتری پیدا کنند
امتیازات هر مهارت به‌صورت جداگانه قابل‌بررسی و مشاهده که این باعث می‌شود متقاضی به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد

چه کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؟
تمامی افرادی که مایل به ادامه تحصیل در کشور آلمان باشند، می توانند بنابر قوانین موجود در این کشور، برای اثبات توانایی های خود در زبان آلمانی، مدرک آزمون تست داف را ارئه دهند.
افراد تحصیل کرده ای که قصد اثبات سطح زبان آلمانی خود را دارند.
افرادی که برای اشتغال به کار، نیازمند ارائه مدارک برای اثبات سطح زبان آلمانی خود هستند.
تمامی افرادی که معلومات آلمانی آنها در حد خوب و پیشرفته بوده و میل به محک زدن مهارت های خویش باشند. (در صورتی که یک زبان آموز تازه کار هستید، بهتر است برای شرکت در این آزمون کمی تحمل کرده تا زمانی که بر اطلاعات و آموخته های تان کمی افزوده شود.)

محل برگزاری آزمون تست داف
آزمون تست داف که برای ارزیابی مهارت و تسلط افراد بر زبان آلمانی تعبیه‌شده است در ۴۵۰ مرکز و برای ۶ بار در سال برگزار می‌گردد. ازجمله مراکز برگزاری آن می‌توان به دانشگاه‌های آلمان و مراکز آموزش عالی در این کشور اشاره کرد،مراکز و مؤسسات برگزارکننده آزمون تست داف دارای وظایفی هستند که به شرح زیر می‌باشد:
ارائه مشاوره لازم به متقاضیان شرکت در این آزمون
ایجاد آمادگی سازمانی آزمون تست داف
ارائه دوره‌های آموزشی آزمون تست داف
صدور به‌موقع مدرک زبان آلمان
ارائه مشاوره جهت شرکت در آزمون تعیین سطح زبان آلمانی قبل از نام‌نویسی در آزمون
مراکز برگزارکننده آزمون تست داف در ایران
آموزشگاه زبان آلمانی گوته
(Dsit.org)
آموزشگاه زبان انجل
)https://deutschakademie-engel.com (
اطلاعات بيشتر پيرامون تحصيل در مراكز آموزش عالي آلمان و نشاني اين مراكز را مي توانيد در نشاني‌هاي اينترنتي زير بيابيد:
Testdaf.de
http://www.daad.de/
http://www.hochschulkompass.hrk.de/
http://www.uni-assist.de/
http://www.deutsche-kultur-international.de/home/index.html
http://www.campus-germany.de/