تحصیل رشته پزشکی به زبان انگلیسی

ابتدا باید گفت؛ رشته‌هایی که با افراد سروکار دارند مانند رشته‌های پزشکی، معمولا به زبان رسمی همان کشور تدریس می‌شوند. همچنین محیط بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی که دانشجویان برای گذراندن دوره‌های کارورزی در آنها شرکت می‌کنند، به زبان آلمانی است. علاوه براین پزشکان برای ارتباط بهتر با بیماران نیازمند تسلط به زبان آلمانی هستند.

برنامه‌‌های تحصیلی ارائه شده در زمینه پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان

متاسفانه فرصت‌های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در آلمان بسیار محدود است. ‌یکی از این فرصت‌ها دانشگاه تارگو مورس پردیس پزشکی ‌ها‌مبورگ University of Targu Mures Medical Campus Hamburg (UMCH) است.‌ ‌این دانشگاه‌ ‌۲ نوع دوره پزشکی را‌ ارائه داده و با جذب دانشجویان خارجی تحصیل در آنها را برای دانشجویان بین‌المللی‌‌ ‌فراهم می‌کند.

دوره اول امکان تحصیل در آلمان را برای مدت ۶ سال فراهم می‌کند.‌ ‌در این دوره تمامی‌ ترم‌ها‌ی تحصیلی در کشور آلمان برگزار می‌شود.‌ در دوره نوع دوم دانشجویان ۲ سال اول تحصیلی را در آلمان می‌گذرانند‌ ‌و سپس برای تحصیل ۴ سال باقی مانده دوره،‌ ‌به رومانی می‌روند.‌ ‌باید به این نکته توجه کرد که تحصیل در‌ ‌دوره نوع دوم شهریه‌ ‌بسیار کمتری خواهد داشت و دانشجویان به صورت قابل توجهی شهریه پایین‌تری را پرداخت خواهند کرد.‌ باید اضافه کرد که زبان تدریس در ۴ سال باقیمانده که در رومانی برگزار می‌شود نیز به انگلیسی خواهد بود و دروس به انگلیسی تدریس خواهند شد.

در واقع این دانشگاه تارگو مورس هامبورگ است که‌ ‌این فرصت را برای‌ ‌دانشجویان بین‌المللی‌ فراهم می‌کند تا بتوانند به تحصیل‌ ‌پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی بپردازند.‌

‌امکانات و تجهیزات، آزمایشگاه‌ها، حوزه‌ها‌ی فناوری اطلاعات، لابراتور‌ها‌،‌ ‌کارگاه‌ها‌ی تجربی،‌ ‌کلاس‌ها‌ی درس، سالن‌ها‌ی سخنرانی‌ ‌چندرسانه‌ای، و … این دانشگاه را‌ ‌مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات روز‌ ‌کرده است.‌ ‌یکی از جالب‌ترین موارد تجهیزات مدرن این دانشگاه میز تشریح سه بعدی آن است.‌ میز ‌تشریح سه بعدی اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانید آناتومی ‌انسان را با جزئیات کوچک مشاهده نمایید.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی در دانشگاه تارگو مورس ‌ها‌مبورگ در دوره ۶ ساله که تماماً در آلمان برگزار می‌شود در سال‌های اول و دوم ۲۵,۰۰۰ یورو برای هر سال خواهد بود. از سال سوم تا سال ششم هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه ۲۸,۰۰۰ یورو در هر سال خواهد بود. باید به این نکته اشاره کرد که این هزینه تنها شامل هزینه شهریه دانشگاه است و داوطلبان باید هزینه زندگی در کشور آلمان و شهر هامبورگ را نیز مورد توجه قرار دهند.

تحصیل دوره ۲ ساله در آلمان و ۴ ساله در رومانی

هزینه تحصیل پزشکی در دوره نوع دوم در ۲ سال اول که در آلمان برگزار می‌شود ۲۵,۰۰۰ یورو در هر سال است.

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان

برای اینکه بتوانید به تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی در دانشگاه تارگو مورس‌ ها‌مبورگ بپردازید باید دارای مدرک دبیرستان تجربی ( با واحدهای زیست و شیمی ) ‌با حداقل معدل B باشید. همچنین داوطلبان باید در یک مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای که مبتنی بر هدف و انگیزه، چشم‌انداز شغلی و سوالات ارزیاب در زمینه زیست و شیمی آنها برای تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی است، شرکت کنند. داوطلبان می‌توانند در این مصاحبه به صورت آنلاین یا به صورت حضوری در محل شرکت کنند. پس از این مرحله یک آزمون ارزیابی دانش وجود دارد که داوطلبان باید در آن شرکت کنند. شرکت در این آزمون ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. همچنین شما باید مدارک اولیه مانند گذرنامه، عکس پرسنلی، گواهی تمکن مالی، مدرک تحصیلی که به صورت رسمی ‌ترجمه شده باشد، و دیگر مدارک خواسته شده از طرف دانشگاه را ارائه دهید.